diumenge, 24 de maig del 2009

DEL COMPORTAMENT DELS INFANTS."orientacions pedagogicas de fa 40 anys"



MEMÒRIA

Hi ha diversos factors que intervenen en la fidelitat de la memòria i en la seva duració. En primer lloc la percepció inicial cal que es faci amb interès si és que vol que la memòria la retingui un llarg període de temps. La manca d´atenció causa una incúria en l´aprendre i en resulta una memòria imprecisa. En segon lloc hi ha d´haver un desig de recordar quelcom o bé una força que ho faci inolvidable. Si els infans tenen experiències doloroses, inconscientment evitenel seu record. Passen tan ràpidament com poden per sobre moltes experiències i continuen cap a les següents. Degut a la vaga impressió inicial que aquets nens obtenen, el record o memòria els és imprecís.Es el cas dels nens que tenen molta seguretat a organitzar els fets a mesura que els experimenten. Obtenen una satisfacció interna de la possibilitat de recordar aquets fets amb tot detall i aixi, permitjà de l´experiència, es construeixen una memòria pro digiosa.


DESENROTLLAMENT AFECTIU

Una característica dels infants més petits és la dependència de l´opinió dels altres, adults o companys. Després de la primera separació de casa quan el infants entren al jardi d´infància o al primer grau, la dependència dels adults disminuex ràpidament. Amb tot, hi ha mols infants que senten poca seguretat en les seves possivilitats i necessiten que els adults els donin confiança. L´unica solució possible és anarlos creant la confiança en les seves pròpies possibilitats. Hom podria creure que els nens amb capacitat poden desenrotllar normalment la independència, però resulta que aqueets infants són sovint els mes dificils i mes sensibles; en tals circumstàncies la comfiança es desenrotlla també a poc a poc i es fa necessari que els adults els donin seguretat.


g. driscoll-1968